~19.12.11
~12;37am
new year came again..
glad la..masih sempat merasa new year..
wlpun ada beberapa azam yg belum dicapai/tercapai/dpt dicapai :P
tapi rasanya boleh extend lg utk new year yg mendatang ni..
biasala tu..hidup tidak dpt diduga..
lain yg kita mau..lain pula yg kita dapat..lain yg dirancang..lain pula yg jadi..
lumrah alam la..itu ketentuan Ilahi..
emm
tahun ni ada banyak "cerita" besar dlm hidup sy..ceh..apa la tu...adalahhh..
dan ada beberapa cerita yg kurang baik..yg sy buat..
sy harap org yg "terlibat" boleh memaafkan sy..sy boleh mengharap saja la..nda dapat paksa org tu utk memaafkan..itu kan dari dia saja..
tanggungjawap semakin banyak dan besar..wlpun sy semakin kecik..hahaha
dan azam baru utk tahun depan semuanya "BESAR-BESAR" oo
jd kena berusaha lebih laaaaaa...kannnnnn...
okla..to be continue...nite
Tuesday, December 20, 2011
Tuesday, September 13, 2011
i believe that what i'm doing is the best for me...
i believe that what i'm doing..that is the best for me..for my family..and for him?..and for all of us...someone hurt..or more..but it is about me..thats why they call me egois..and yah..i am!who care...i just got a life that i was dream before..sometimes i feel like i'm just dreaming but actually i'm not...yah i'm not..its real and i hope that it will be like this forever..i wish
Tuesday, August 23, 2011
the fate?
menyakiti orang yang disayangi samalah menyakiti diri sendiri..:-(
mungkin itu yang terbaik..buat kami..walaupun sakit..tapi sakit sekarang rasanya lebih baik kalo dibandingkan 'sakit' setiap hari nanti...sebelum terlambat..lebih baik terpisah sekarang..masa akan mengubati..jangan risau..tiada makna hubungan cinta tanpa restu keluarga..i'm sorry..my bad..was crying too much..but still the same..i hate this..but stiLL the same..sy mengalah..tinggallah..forget me please..;-(
Wednesday, July 27, 2011
test d tpt keja...
yaa hari ni sy telah menjalani test d tempat keja..pagi sampai tengahari ada lecture..pastu rehat sejam then ujian bertulis...masa 1 jam,soklan 40 biji,,,ada jg sebijik 2 soklan yang membingungkan..ahh men hantam jak..asal siap punya..yg lain semua ok..last2 trainer tu bilang soklan 17 dengan soklan 36 markah bonus..sekali check: aik soklan yg di hentam tadi tu bah..Alhamdulilah..ada can,,,haha
pastu kami (7 org termasuk i) pegi ke store..buat praktikal pulak..sy dgn 3 org boy hensem2 kna d dalam...dah la panas,,brg berterabur..sy dilantik sebagai leader dorang2 nih..punya siok menyuruh,,,hahahaha...
dah tu kami semua dipanggil ke blkng utk mengetahui kptsn..kalo failed kna repeat laa...dan the good news is..evrybody passed it..and the very good news is..i;m the one who got 100% marks..yaaa..congrate to me..haha..ok la to be contnue..
___tHe eNd____
Tuesday, July 19, 2011
cerita kita berbeza
means cerita hidup itu berbeza@berbeda..
masing masing dengan cerita dan hikayat hidup berbeza,...
kalo ada pun itu cuma lebih kurang ja...masih jugak ada bezanya..
ada jalan cerita gembira..ada sedih
ada yang gembira dan sedih
ada yang kecewa..ada yang bahagia
ada yang bahagia dan kecewa
tapi apa pun ceritanya itu kan sudah tertulis...
bila yang buruk berlaku kita kena percaya pasti ada hikmah disebaliknya
dan bila yang baik berlaku kita kena bersyukur atas nikmat itu agar ianya tidak ditarik balik
emm..
gud nite :)
Wednesday, June 01, 2011
live alone make me metured?
living "alone" means i'm far from family..hehe..
thats good for me in terms of improving how to make a right decision when needed..then improving of how to manage my money flow..money flow..money flowwwwww...ish ish ish..
aih sa lapar..makan dlu..nati sambung...haha
thats good for me in terms of improving how to make a right decision when needed..then improving of how to manage my money flow..money flow..money flowwwwww...ish ish ish..
aih sa lapar..makan dlu..nati sambung...haha
Monday, May 02, 2011
hargainya selagi ada
hargailah ia selagi ia ada
kerana anda akan merasa kehilangannya bila ia sudah tiada
kasihilah ia selagi ia ada
kerana anda akan merinduinya setelah ia sudah tiada
cintailah ia selagi ia ada
kerana anda mungkin merana bila kehilangannya
Tuesday, April 26, 2011
the life begins...tadaaaa
hidup baru bermula..banyak dugaan melanda..ceh..
hidup sendirian di tempat orang,kena pandai bawa diri..
my mama n bapa so worry about me..yah cam biasaaaa...
i know la..i'm perempuan and they always heard about so many cases yg buruk2 berlaku di bandar2..
so thats it..risau laa..
i'm sorry for that..but dont worry..i'm okay as always kan..:p..itulah berkat doa parentku..ehehehe
Thursday, March 24, 2011
life is not easy but not that hard
life is beautiful..
even it is not easy...
but it is not that hard..
sometimes life is happy..sometimes its so sad..
sometimes we get something that we wants..sometimes we have to let something go..even we need it very much..
when we plan further life..it should be a very happy and very nice..as we plan...but sometimes a few things, unexpected actually, happen..means it is out of plan..it is not a part of the 'plan'..so it not good..and people always wants to avoid it..for sure..
but still..that is Creator's rights..so if people wants something they should be give full effort to get that..then they have to pray..very hard also..then<<to b continue...hihihi
even it is not easy...
but it is not that hard..
sometimes life is happy..sometimes its so sad..
sometimes we get something that we wants..sometimes we have to let something go..even we need it very much..
when we plan further life..it should be a very happy and very nice..as we plan...but sometimes a few things, unexpected actually, happen..means it is out of plan..it is not a part of the 'plan'..so it not good..and people always wants to avoid it..for sure..
but still..that is Creator's rights..so if people wants something they should be give full effort to get that..then they have to pray..very hard also..then<<to b continue...hihihi
Thursday, March 03, 2011
traveling is over..time to go home....:)
after a week traveling wit my PAMA..we are home already..hihihi...we spend a very nice time there with abang2,kakak2 and anak2 buah..both of anak buah are grow ups already..the 1st one is very naughty girl..and the boy is starting to stand up<by his own feet>hehehehe...very sad to leave them..but we have to go back home..:-(..never mind la..we meet again very soon..
sampai ja d rumah then bapa said: hujan emas di negeri orang,hujan batu di negeri sendiri..lebih baik di negeri sendiri: hahaha...very the true bapa..haha
so sad bah..i didn't meet my lub 1 ;-(..
Wednesday, February 16, 2011
yakinlah Aku menjemputmu
kangen band's songs..slow and touching song..very nice to hear :-)
teringat selalu wajah kekasihku
saat ku menuai lagu
coba engkau dengarkan
kutuaikan nada lirik lagu sederhana
ku ceritakan kisah tentang kita
peluklah tubuh ku bila engkau rapuh
saat kau mulai terjatuh aku datang menyelamatkanmu
ini syurga kita tiada yang menguasainya
tempat kita bersandar dan bertakhta
tenang sayang ku pasti akan datang
yakinlah aku menjemputmu
jangan menangis..hapus airmatamu
yakinlah ku tetap milikmu
tenang sayang ku tepati janjiku
kerna kau wanita terhebat
peluk tubuhku matilah di pelukanku
biar seluruh jagad raya tahu
tenang sayang ku sambut engkau datang
ku yakin engkau menjemputku
jangan menangis..hapus airmatamu
yakinlah ku tetap milikmu
Monday, February 14, 2011
why you love me?
why you love me?
maybe your partner (means bf/gf or wife/husband ect. of you) always ask you this question..then there may be so many reasons they will give you..examples: because you are petty..you are nice..or you always take care of me..or you are simple..and many more reasons..that will make you happy..maybe..
but here i want to give a tips..i mean a tips that if you ask your love one that question then if she/he said that i don't know why i love you..it means he/she love you so much..and more than what you thought...
why i say like that?
because: no matter if you are not pretty at all..you are not educated..you make him/her hurt..but he/she still love you..so much..so that is the reason..hehe..
maybe your partner (means bf/gf or wife/husband ect. of you) always ask you this question..then there may be so many reasons they will give you..examples: because you are petty..you are nice..or you always take care of me..or you are simple..and many more reasons..that will make you happy..maybe..
but here i want to give a tips..i mean a tips that if you ask your love one that question then if she/he said that i don't know why i love you..it means he/she love you so much..and more than what you thought...
why i say like that?
because: no matter if you are not pretty at all..you are not educated..you make him/her hurt..but he/she still love you..so much..so that is the reason..hehe..
Saturday, January 29, 2011
......
kdg2 susahnya jd org dewasa..so many problems..so many to do..so many to decide..kalo jd kanak2 kan best..main ja tau..teda problem..ramai pula yg sayang..
jd dewasa ni banyak hal kena buat,kena fikir,kena selesaikan sbgnya.....biasala camtu kan..
kdg2 tu kita fikir benda yg kita buat tu betul sudah...tapi lepas buat org lain cakap sebenarnya tu salah..try la perbaiki in the future..lepas tu ada lg salah...pening arrrr..rasa cam mo kc lepas camtu ja masalah..pun salah..what should i do?
~give me some sunshine~
~give me a break~
~give me another change~
~i will grow up again~
;(
Tuesday, January 18, 2011
cinta itu BUTA!
org sllu cakap kan...cinta itu buta..teda mata..haha..maksudnya cinta itu hadir pada dua orang yang berbeza agama..cinta hadir walaupun berlainan kaum..cinta hadir walaupun kita jauh beribu batu..dan yang paling sadis cinta itu hadir sesama jenis...hahaha..itu cinta mulau namanya...hahaha..jan marahh
antara cinta dekat dengan cinta jarak jauh,,mestilah cinta dekat yang dipilih..tapi cinta jarak jauh itu banyak kebaikannyaaaa...
contohnya:
>mengurangkan maksiat
>menjimatkan wang
>menguji kesetiaan
dan sebagainnyaa..hihi
contoh ja bah,,,mungkin ramai yang tidak setuju dengan statement saya tu..tapi ada aku kesah..haha
cinta yang jauh itu mungkin mengundang bahaya..ketidaksetiaan...maksudnya curang la tu..
tapi hakikatnya kalo cinta kamu benar kamu tetap akan setia..betulkan?betullll
dan rindu itu sebenarnya 1 nikmat..hihi
~theEnd~
Subscribe to:
Comments (Atom)
